Clienţii în căutare unui nou cămin vor tinde să aleagă casa visurilor lor şi nu neapărat locuinţa care se încadrează în bugetul pe care şi l-au propus. În timp îşi dau seama că achiziţia unui imobil presupune costuri suplimentare pe lângă preţul cerut de proprietar sau dezvoltator şi, astfel, tranzacţia în care ai investit timp are şanse să nu fie dusă la bun sfârşit.
Experţii liderului în imobiliare online din Cluj, portalul Compariimobiliare.ro vin în ajutorul agenţilor imobiliari cu câteva sfaturi care să-i ajută să le găsească clienţilor casa potrivită gusturilor şi bugetului disponibil.
Ia în calcul costurile suplimentare
Clienţii în căutarea unei noi locuinţe vin cu un buget limită, însă majoritatea nu iau în calcul costurile suplimentare – comisioane, taxe notariale, renovări şi reparaţii. Aminteşte-le clienţilor tăi de aceste detalii pentru a-şi recalcula bugetul de investiţii sau pentru a-şi face economii tocmai pentru astfel de situaţii.
O recomandare cântăreşte mai greu decât comisionul
Ar fi ideal ca toţi clienţii să achiziţioneze locuinţe cât mai scumpe şi, astfel, comisionul tău de agent imobiliar să fie unul generos. Dar ţine minte că un client fericit înseamnă recomandări care îţi lărgesc portofoliul de clienţi şi asta se traduce printr-un număr mai mare de comisioane. Consiliază clientul pe tot parcursul tranzacţiei şi încearcă să-l convingi “să nu se întindă mai multe decât îi este plapuma”, adică să cumpere o casă sub bugetul maxim stabilit pentru a putea suporta costurile suplimentare mai sus menţionate sau situaţii de criză care-l pot ruina financiar, precum pierderea jobului, reducerea venitului, un credit suplimentar sau venirea pe lume a copiilor. Îndeamnă-l să fie responsabil şi cumpătat. Când va fi gata să treacă la nivelul următor, te va căutat tot pe tine.
Gândire în perspectivă
Învaţă-ţi clientul să gândească în perspectivă. Poate cumpăra o locuinţă la un preţ bun, dar care poate că nu se află în zona pe care şi-o doreşte, însă potenţialul de dezvoltare al cartierului poate să-i dubleze valoarea în câţiva ani. Cum îl convingi? Fă o analiză amănunţită a pieţei şi a proiectelor administraţiei locale pentru zona în cauză. Adică: este o zonă de interes pentru dezvoltatorii imobiliari, există planuri pentru construcţia de şcoli, spitale sau prelungirea liniilor de transport în comun în imediata apropiere? Comapriimobiliare.ro pune la dispoziţia agenţilor imobiliari două intrumente care să îi ajute în analiza lor: “Preţ imobiliar” şi “Trend imobiliar”. Mai multe detalii AICI
Tu ce părere ai? Lasă-ne un comentariu: