Când vine vorba de acasă, românii preferă să fie proprietarii locuinţei în care trăiesc. Suntem pe primul loc în UE la acest capitol, cu un procent de 96%, mult peste media din Europa – 69,3%, conform datelor Eurostat.

Acest lucru se oglindeşte perfect în trendul pozitiv al pieţei imobiliare din ultimii ani, în special în marile oraşe ale ţării unde cererea depăşeşte încă oferta.

Zeci de ansambluri imobiliare se află în dezvoltare în Cluj-Napoca, până la finele anului 2018 urmând să fie livrate peste 4.000 de noi locuinţe, atât în centrul oraşului cât şi în noi cartiere precum Borhanci sau Valea Soporului şi Chintăului.

Anunţul imobiliar. De ce ţin cont posibilii clienţi

Dacă aveţi o locuinţă de vânzare şi doriţi să încheiaţi o tranzacţie rapid şi la un preţ bun trebuie să ştiţi că, dincolo de buget, când vine vorba de achiziţe românii ţin cont de zonă (47,8%), suprafaţa utilă (29,1%), numărul de camere (35,8%), suprafaţa totală sau construită (26,5%) şi de facilităţile din preajma locuinţei (22,9%).

Experţii liderului în imobiliare online din Cluj, portalul compariimobiliare.ro, vă prezintă cum ar trebui să arate un anunţ imobiliar eficient, indiferent că vorbim despre un anunţ postat pe site-urile agenţiilor imobiliare, reţele de socializare sau alte website-uri de vânzări naţionale.

Câteva elemente cheie

Preţul corect

Avantajul pe care îl are un proprietar poate fi legat de locaţia apartamentului pus la vânzare. În funcţie de cât este de cotat pe piaţa de profil, şansele ca preţul să fie unul ridicat sunt de partea acestuia. Cu toate astea, nu este tocmai corect ca preţul să nu reflecte şi calitatea. Aşadar, este de preferat să adaptaţi preţul pe piaţă la ceea ce oferiţi, raportat la tipul de apartament, întreţinerea acestuia, dotările acestuia şi toate detaliile ce îl descriu. Cu posibilitatea de a negocia, şansele ca un cumpărător să se arate interesat sunt cu atât mai mari. Deci este de dorit să vă păstraţi flexibil din acest punct de vedere. Un sfat preţios venit din partea experţilor imobiliari Compari Imobiliare se referă la un maximum de 5 până la 10 procente posibile a fi incluse ca marjă de negociere. 

BONUS! Dacă nu eşti cunoscător al domeniului, apelează la un profesionist. Încearcă să găseşti un agent imobiliar specializat pe zona ta şi asigură-te că depune tot efortul pentru a vinde cât mai repede şi în cele mai bune condiţii prin negocierea unui comision sub forma de procent din valoarea tranzacţiei. Nu în ultimul rând, este indicat să-i oferi exclusivitate pe propietate pentru un timp limitat.

Fotografiile, cartea ta de vizită

Potenţialul cumpărător va intra prima dată în contact cu apartmanetul de vânzare prin intermediul fotografiilor de prezentare. Angajează aşadar un profesionist pentru această sarcină. Acesta va ști să evidențieze punctele forte ale locuinței și să evite detaliile care ar putea îndepărta clienții. Imaginile trebuie completate de o descriere pertinentă a locuinţei. Fie că vorbim de caracteristici, utilităţi, finisaje, dotări sau puncte de interes aflate în imediata apropiere a apartmanetului.

BONUS! Felul în care arată locuinţa ta la prima vizită poate face diferenţa dintre eşecul şi succesul unei tranzacţii. Mai întâi de toate, locuinţa ar trebui să fie igienizată: proaspăt zugrăvită în culori deschise, de preferat alb. Apoi, este foarte importantă aranjarea, din punct de vedere estetic: mobila trebuie aşezată astfel încât să creeze impresia de spaţiu; întreaga locuinţă să fie bine luminată, preferabil cu lumină naturală; obiectele personale nu trebuie lăsate la vedere; toate camerele să fie bine aerisite. Ţine minte! Baia şi bucătăria sunt lovitura de graţie! Totul trebuie să arate impecabil şi gata de locuit.

Locul de parcare şi facilităţile, lozul câştigător

Anul construcţiei, accesul la o parcare, apropierea de staţiile de mijloc de transport în comun, şcoli, spitale, magazine şi parcuri sunt elemente cheie pentru potenţial cumpărător. O hartă virtuală care să prezinte distanţa faţă de aceste facilităţi ar fi ideală.

 

Pentru mai multă inspirație în domeniul imobiliar și nu numai, urmăriți-ne în secțiunile: Știri imobiliare  Compari Imobiliare și Sfaturi imobiliare - Compari Imobiliare.