Se fac praşi concreţi pentru realizarea marilor proiecte de infrastructură în Cluj-Napoca.

Primarul Emil Boc şi edilii din şase comune ( Gilău, Florești, Baciu, Apahida, Jucu și Bonțida) au semnat  acordul de asociere pentru realizarea metroului şi a trenului metropolitan. Urmează lansarea licitaţiilor publice pentru studiile prefezabilitate (metrou) şi fezabilitate (tren metropolitan). Investiţiile ar urma să fie finanţate, în parte, din fonduri europene (allocate în exerciţiile financiare 2014-2020 şi 2021 – 2027).

Trenul metropolitan (Nădăşelu – Bonţida – 43 km)

Trenul metropolitan va circula pe o lungime de aproximativ 43 de km, între Nădăşelu şi Bonţida, pe  infrastructura actuală de cale ferată. Proiectul prevede adăugarea unor noistații de oprire în zonele: Baciu, Tetarom pe strada Tăietura Turcului și la podul Ira pe stada Aurel Vlaicu. De asemenea se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni și se va realiza conectivitatea cu transportul public local la fiecare punct de oprire.

Metrou (Gilău – pod Ira – 16 km)

Metroul va funcţiona pe o lungime de aproximativ 16 km, între Gilău şi podul Ira. În prima parte se va realiza legătura dintre comuna Florești și podul Ira, pe următorul traseu propus: zona de sud a comunei Florești - viitorul spital regional de urgență - centrul comercial Vivo - cartierul Mănăștur - centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.
Pentru zona din afara orașului se va studia posibilitatea realizării metroului suprateran, iar de la intrarea în Cluj-Napoca acesta urmând să fie realizat subteran. A doua etapă a realizării metroului vizează crearea legăturii dintre comunele Florești și Gilău. Până la implementarea celei de a doua etape, conectivitatea dintre Gilău și Florești va fi asigurată prin autobuze care vor deservi această zonă.

Centura Metropolitană (Gilău-Apahida – 38 km)

Centura metropolitană va avea 38 km şi va lega vestul comunei Gilău de Apahida. Are o alocare financiară de 150 de milioane de euro de la Comisia Europeană, bani care pot fi folosiţi până în anul 2023. Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) sunt pe cale să decidă varianta finală de traseu. Noutatea inclusă în proiect, recent anunţată de primarul Emil Boc, este un drum de legătură direct (de 7 km) între Floreşti şi Baciu, care să degreveze localităţile clujene de traficul greu ce coboară de pe Autostrada Transilvania (A3) la Nădăşelu.

Marile proiecte de infrastructură ale Clujului vor influenţa piaţa imobiliară locală. Dezvoltatorii imobiliari vor încerca să construiască cât mai multe imobile în zona gurilor de metrou, a staţiilor trenului metropolitan şi a punctelor de legătură cu Centura Metropolitană. Vorbim despre locaţii extreme de râvnite în marile oraşe europene, care îi scutesc pe locuitori de traficul din centru şi cartiere, în special la orele de vârf. Evident, şi preţurile vor fi pe măsură. Sfatul? Acum este momentul să investeşti în imobiliare la Cluj.

Andrei Jurescu, fondator Compariimobiliare.ro, explica concret, la finele anului 2018, de ce acum este momentul oportun pentru a investi în proprietăţi imobiliare în Cluj-Napoca, plecând de la o comparaţie privind evoluţia pieţei locale în ultimii 10 ani. Explicaţia este valabilă şi astăzi.

“De câte ori ţi-ai zis "Ce bine era dacă cumpăram acum câţiva ani apartamentul sau terenul ăla ...?" Înainte de criză, apartamentele din Cluj se vindeau sub 1.200 euro / mp. În 2008, chiar înainte de criză, un apartament cu 2 camere, în suprafaţă de 55 mp, în zona Gheorgheni, costa undeva la 65.000 euro. Astăzi, în 2018, acelaşi apartament se vinde cu suma de 89.000 euro, adică cu 36 de procente mai scump. Altfel zis, dacă ţi-l cumpărai în 2008 şi l-ai fi vândut astăzi, făceai un profit de 24.000 euro, ceea ce nu e rău deloc, considerând investiţia iniţială! Plus că, în toţi aceşti ani, te mai şi foloseai de el, fie că locuiai în el sau scoteai bani din chirie. Eu nu zic că nu vine criza. Ea va veni. Când? Nu ştie nimeni. Unii zic că sunt semne clare că vine în urmatoarele 12 luni. Eu ştiu următorul lucru. În Cluj se construieşte în continuare foarte mult şi, în continuare, pare că nu destul pentru a satisface cererea. Ca să nu mai zic de noile investiţii de modernizare a oraşului recent anunţate: centura metropolitană, metroul şi multe altele. Cei care au locuit în Bucureşti sau în alte mari oraşe ale lumii, ştiu că cele mai căutate chirii sunt locuinţele care se află în imediata apropiere a unei guri de metrou. Da, am zis chirii, pentru că de achiziţie nici vorbă, sunt peste buzunarele multora dintre noi. Deci, pentru cei ce doresc şi au posibilitatea să achiziţioneze acum un imobil în Cluj-Napoca, întrebarea ar trebui să fie mai debrabă "Unde vor fi viitoarele guri de metrou?", punctează Andrei Jurescu, fondator Compariimobiliare.ro.

Piaţa imobiliar din Cluj, în aprilie 2019

Experţii liderului în imobiliare online din Cluj, portalul Compariimobiliare.ro, vă prezintă preţurile apartamentelor de vânzare în municipiul Cluj-Napoca şi în împrejurimi, pe cartiere, valabile la început de aprilie 2019, dar şi zonele preferate de clujeni pentru achiziţia de locuinţe.

Apartament de vânzare

Căutări după numărul de camere:

2 camere - 45%

3 camere - 33%

1 cameră - 12%

4 camere - 9%

Cele mai căutate zone:

Mănăştur - 15%

Mărăşti - 12%

Gheorgheni - 12%

Central - 7%

Zorilor - 7%

Bună Ziua - 6%

Grigorescu - 5%

Floreşti - 4%

Europa - 3%

Între Lacuri - 2%

Oferta Compariimobiliare.ro include peste 16.000 de apartamente de vânzare în municipiul Cluj-Napoca şi în împrejurimi.