Piaţa imobiliară din Cluj-Napoca este cea mai scumpă din ţară şi de la lună la lună preţurile apartamentelor de vânzare continuă trendul ascendent, astfel putem spune că orașul este în continuare un centru de interes și un magnet pentru investitori și nu numai.
Pe parcursul anului 2016, cea mai mare scumpire s-a înregistrat pe segmentul apartamentelor de vânzare cu o cameră. Nu mai puţin de 103 euro/mp. La diferenţă de 12 luni, preţul apartamentelor cu 3 camere a crescut cu 90 euro/mp, iar cel al apartamnetelor cu 2 camere cu 80 euro/mp. Interesul pentru unităţile locative cu 4 camere rămâne scăzut în oraşul de pe Someş.
Unitate locativă |
Decembrie 2015 (preţ/mp) |
Decembrie 2016 (preţ/mp) |
Diferenţă (preţ/mp) |
1 cameră |
1.184 |
1.287 |
103 |
2 camere |
1.179 |
1.259 |
80 |
3 camere |
1.107 |
1.197 |
90 |
4 camere |
1.064 |
1.129 |
65 |
La nivel de cartiere, în topul scumpirilor la 12 luni conduce, suprinzător, cartierul Mărăşti cu 130 euro/mp. Este urmat de zona centrală şi Europa.
Cartier |
Decembrie 2015 (preţ/mp) |
Decembrie 2016 (preţ/mp) |
Diferenţă (preţ/mp) |
Andrei Mureşanu |
1.309 |
1.366 |
57 |
Centru |
1.299 |
1.417 |
118 |
Gheorgheni |
1.200 |
1.238 |
38 |
Mărăşti |
1.161 |
1.291 |
130 |
Mănăştur |
1.022 |
1.084 |
62 |
Grigorescu |
1.167 |
1.197 |
30 |
Zorilor |
1.206 |
1.281 |
75 |
Bună Ziua |
1.089 |
1.133 |
44 |
Europa |
1.127 |
1.237 |
110 |
Floreşti |
618 |
698 |
80 |
2016 a fost un an bun nu doar pentru segmentul rezidenţial din România, ci şi pentru dezvoltatorii de proiecte imobiliare din sectoarele comerciale.
Livrările de spații de retail, logistice și de birouri din acest an s-au ridicat la 956.000 de metri pătrați, în creștere cu 88% față de 2015, marcând astfel cel mai bun an al pieței imobiliare locale din 2008 până în prezent, arată analiştii imobiliari.
Pentru perioada următoare, analiștii estimează o intensificare a dezvoltării segmentelor de parcuri de retail și convenience centres, mai slab reprezentate în România, comparativ cu alte piețe din regiune. În 2017, focusul va fi direcționat către orașele secundare și terțiare unde nu există o componentă modernă de retail sau este slab reprezentată, precum și către orașele mari unde dezvoltatorii se vor concentra pe proiecte complementare.
Oferta apartamentelor de vânzare din Cluj-Napoca o găsești pe compariimobiliare.ro.
Tu ce părere ai? Lasă-ne un comentariu: