Vinzi un imobil? Specialiștii site-ului Compariimobiliare.ro, unul dintre cele mai apreciate portaluri de imobiliare din România, îți pun la dispoziție un ghid complet, care să te ajute în procesul de vânzare pe cont propriu. 

 

 

Al doilea pas în procesul de vânzare al unui imobil, după pregătirea acestuia, este cel de a pune la punct un dosar cu actele necesare. Acesta trebuie să fie complet, actualizat, în original. Așadar, ai nevoie de următoarele acte:

  • actul de proprietate al apartamentului: contract de vânzare-cumpărare, certificat de moștenitor, contract de donație, sentință civilă definitivă ș irevocabilă
  • extrasul de carte funciară, care se obține de la Oficiul de Carte Funciară din cadrul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară și este valabil 10 zile de la data depunerii cererii.
  • certificatul fiscal, care se obține de la Administrața Financiară și care certifică faptul că proprietarul este la zi cu dările la stat (impozite, taxe, amenzi, etc.);
  • adeverință de la asociația de proprietari, care să arate că acesta este la zi cu plata cheltuielilor
  • certificatul energetic, care se obține de la un specialist autorizat
  • schița releveu, care se obține de la un inginer autorizat
  • ultimele facturi la utilități achitate
  • actele de identitate ale proprietarilor;
  • certicatul de căsătorie sau de divorț
  • declaratie de la primărie cu specificarea că imobilul nu este revendicat

 

Vezi și Ghidul Complet al Proprietarului de Locuințe - Vânzarea Imobilului.