Investițiile imobiliare din primul trimestru 2024 au ajuns la 205,75 milioane de euro, mai mult cu 33% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit unei analize realizată de o companie de profil. 

Marii cumpărători din imobiliare au plasat 67% din totalul investițiilor în active din segmentul de retail, de la portofolii de magazine situate la parterul blocurilor, până la cel mai mare centru comercial ca întindere din România, Expo Market Doraly. Magazinele achiziționate în primul trimestru se află în București, Cluj-Napoca, Râmnicu-Vâlcea și Iași.

Cea mai mare investiție din București și de la nivelul întregii țări este achiziția Expo Market Doraly, din București, de către compania belgiană WDP, pe locul doi fiind Hotelul Ambasador, tot din București, cumpărat de compania austriacă Julius Meinl și pe locul trei fiind portofoliul de 17 magazine stradale din Cluj-Napoca tranzacționat cu 24,3 milioane euro.

 

“În primul trimestru din 2024, interesul investitorilor s-a concentrat pe segmentul de retail cu precădere retail alimentar si parcuri de retail, formate care s-au dovedit reziliente. Totodată, datorită tichetelor mai mici și randamentelor stabile, produsele investiționale din segmentul de retail alimentar sau mici parcuri de retail atrag investitori locali. Pe de altă parte, activele industriale și logistice continuă să fie în centrul negocierilor, datorită stocului relativ mic în comparație cu alte țări din regiunea CEE și prognozei de creștere a cererii in acest segment datorită dezvoltării infrastructurii din ultimii ani si a intrării României în Schengen. Pentru anul 2024 estimăm că volumul cel mai mare de investiții se va realiza in segmentul industrial, in timp ce pe segmentul de birouri, unele active vor deveni atractive, datorită livrărilor drastic reduse prognozate pentru următorii ani’’, se arată în analiza citată.