Primăria Cluj-Napoca nu majorează taxele şi impozitele locale pentru anul 2018, chiar dacă oraşul pierde 28 de milioane de euro, adică o treime din bugetul de investiţii, în urma diminuării cotelor din impozitul pe venit care revin municipiului.
Supraimpozitarea continuă şi în 2018
Este de menţionat faptul că administraţia locală menţine supraimpozitarea clădirilor degradate cu 500% şi în anul 2018, în contextul în care 210 imobile au fost refaţadizate în 2017 ca urmare a aplicării acestei măsuri. “Pe parcursul anului au fost verificate un număr de 564 de clădiri din zona centrală, fiind propuse pentru supraimpozitare 56 de imobile cu fațada deteriorată. Au fost organizate peste 200 de întâlniri între asociațiile de proprietari și reprezentanți ai Poliției Locale. Proprietarii sancționați în 2017 (511 proprietari, dintre care 488 persoane fizice și 23 persoane juridice) și care nu au început demersurile pentru începerea lucrărilor de refațadizare vor fi supraimpozitați și în anul 2018”, a declarant viceprimarul Dan Tarcea.
Impozitul pe clădiri şi terenuri în 2018
Municipalitatea a publicat proiectul de hotărâre HCL ce privind stabilirea nivelului pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2018. Anexa I este dedicate calculului impozitului şi taxei pe clădiri şi terenuri.
Impozit cladire - persoane fizice
Impozit clădire - persoane juridice
Impozit teren
Consultă anexa pentru a vedea cum se calculează impozitul în cazul clădirilor cu destinaţie mixtă sau ce scutiri de impozit acordă Consiliul Local pentru anumite tipuri de immobile şi terenuri în 2018.
Unde şi când se pot plăti taxele şi impozitele locale pentru 2018
În perioada 3 – 5 ianuarie 2018, activitatea de la ghişeele instituţiei din Piața Unirii nr. 1 de încasare a taxelor şi impozitelor locale şi de eliberare a certificatelor de atestare fiscală va fi întreruptă, datorită operaţiunilor necesare închiderii anului fiscal 2017 și deschiderii anului fiscal 2018.
În zilele de 3, 4 şi 5 ianuarie 2018 se vor putea achita doar taxele de liberă trecere, de urbanism, de evidenţă a populaţiei, judiciare şi extrajuridiciare de timbru, precum şi amenzile, la ghişeele Centrului de Informare pentru Cetățeni, de pe strada Moţilor nr. 7 şi la primăriile de cartier.
Programul de încasare a impozitelor şi taxelor, ratelor și chiriilor va fi reluat începând de luni, 8 ianuarie 2018, la toate ghișeele instituției (Piața Unirii nr. 1, Moţilor nr. 7 şi la primăriile de cartier).
Solicitările de acordare a facilităților la plata impozitului/taxei pe clădiri/teren (scutiri şi/sau reduceri) pentru anul 2018, însoțite de documentele justificative (emise până la data de 31 decembrie 2017) se depun până la data de 31.03.2018.
Contribuabilii persoane fizice şi juridice pot solicita înregistrarea ca utilizator al sistemului electronic de încasare a impozitelor şi taxelor locale. Informaţii privind procedura şi actele necesare se găsesc pe site-ul primăriei www.primariaclujnapoca.ro, secţiunea Taxe şi impozite.
Până în prezent, la Cluj-Napoca, impozitele locale pe anul 2017 au fost achitate în proporție de aproximativ 81% de persoanele fizice, de la care s-a încasat suma de 38.106.962 lei și de aproximativ 91% de persoanele juridice, contribuția acestora însumând 63.497.586 lei.
Modalitățile de plată a taxelor și impozitelor locale puse la dispoziție de Primăria Cluj-Napoca sunt următoarele:
direct la ghișeele instituției numerar sau cu card bancar;
online, pe site-ul www.primariaclujnapoca.ro sau pe www.ghiseul.ro;
online, cu ajutorul codului QR de pe înștiințarea de plată a impozitelor.
Tu ce părere ai? Lasă-ne un comentariu: