În timp ce profesia de agent imobiliar este în mod continuu clasată ca fiind una dintre cele mai bine plătite de pe piață, primul an de lucru ca un profesionist în domeniu poate fi unul plin de încercări. Pentru a ajunge la câștigarea salariilor de top în industria imobiliară adesea poate dura câțiva ani de disciplină, răbdare și muncă asiduă. 

Am adunat cinci sfaturi importante despre modul în care noii agenți imobiliari își pot mări salariile în primii ani cruciali. 

  1. Învață de la profesioniștii în domeniu. Aceștia au acumulat în timp informații pe care probabil nu le vei afla de la altcineva. Ei îți pot împărtăși procesul de vânzare în domeniul imobiliar, secretele unor zone ale orașului precum și detalii legislative. Odată ce prinzi puțină încredere în tine să poți merge cu potențialii clienți la vizionări pe cont propriu, te vei simți mult mai capabil să te ocupi și de tranzacții imobiliare mai importante.
  2. Deține o diplomă. Un studiu efectuat în America arată că agenții imobiliari cu diplomă de licență sau cu o diplomă în domeniul vânzărilor au obținut cu 20% mai multe resurse financiare decât cei fără diplome și unii titulari de diplome au făcut peste 100.000 de dolari într-un an. Ce este important să extragem din acest studiu, este faptul că cei care trec prin anumite cursuri de formare profesională, cu precădere în domeniul vânzărilor, înțeleg procesele mai în adâncime, ceea ce le permite apoi să înțeleagă cum funcționează alte piețe, precum cea imobiliară.
  3. Estimează veniturile în funcție de sezon. Ca agent imobiliar, trebuie să știi că sezoanele variază, motiv pentru care este esențial să estimezi veniturile în funcție de proiectele si trend-urile pieței. Șansele sunt ca primăvara și vara să fie prospere pe când iarna să reprezinte un sezon mai puțin bun, însă acest lucru poate diferi de la un an la altul. Estimați câte tranzacții ați putea face în timpul anului și astfel veți putea evita momentele de panică sezonieră. Odată făcute aceste calcule, rezultatul anual are toate șansele să fie unul pozitiv.
  4. Fii relaxat și încrezător. Cariera de agent imobiliar devine în timp o carieră satisfăcătoare. Cu toate acestea, trebuie să ai rabdare în primul an sau chiar primii doi ani pentru a te dezvolta și a-ți mări portofoliul. De aceea, ai nevoie de un plan, precum construirea de baze de date si de prespective, dar și munca pe teren pentru a capăta experiența necesară.
  5. Mărirea portofoliului. Un aspect important în faza de prospectare a pieței este mărirea și menținerea portofoliului de oferte. Ei bine, serviciul SNAP oferit de Compari Imobiliare este destinat agenților imobiliari, deoarece el te notifică de îndata ce un proprietar dorește să vândă sau să închirieze un imobil. Iar serviciul SMS Promo îți va face automat reclamă la toți proprietarii din piață, cu număr de telefon pe care vei fi sunat zilnic pentru noi colaborări. Un serviciu unic în România, oferit și în exclusivitate unei singure agenții din fiecare oraș din țară.
  6. Marketing. Din punct de vedere imobiliar, marketingul a suferit schimbari majore in ultimii 15 ani, pornind de la metode precum promovarea "din vorba in vorba", anunturi in ziar, radio sau televiziune și ajungand la momentul actual să realizăm promovarea prin intemediul mediului online în proporție de 95%, utilizând site-uri specializate în anunturi imobiliare. Ei bine, cei mai experimentați în domeniul imobiliarelor utilizează deja Compari Imobiliare, singurul site specializat unde găsești toate anunțurile actualizate la zi, ce oferă diverse servicii dedicate agențiilor imobiliare.
  7. Găsește clientul potrivit pentru ofertele tale. Pentru a-ți eficientiza munca Compariimobiliare.ro îți pune la dispoziție, în timp real, o listă de contacte ale persoanelor interesate în acest moment de achiziționarea unui imobil (închiriere sau cumpărare) din orașul tău. Acest serviciu unic in România se numește VIP Leads și este oferit exclusiv de către Compari Imobiliare.

Așadar, profesia de agent imobiliar vine cu cerințe precum răbdarea pentru a învăța "trucurile" de la cei cu experiență, încrederea în sine și un foarte bun portofoliu alături de un marketing pe măsură.